GUS: Rynek Wewnętrzny w 2015 (min. ile osób przypada na jeden supermarket) - Reporter-24.pl
Wiadomości
wszystkie

GUS: Rynek Wewnętrzny w 2015 (min. ile osób przypada na jeden supermarket)

Prezentujemy Państwu kolejny ciekawy materiał, który otrzymaliśmy z Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego. Tym razem dotyczy on zagadnień związanych z funkcjonowaniem rynku wewnętrznego w 2015 roku

W 2015 r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących była wyższa niż w roku poprzednim we wszystkich województwach z wyjątkiem województwa mazowieckiego, w którym odnotowano spadek sprzedaży o 4,0%.

W układzie regionalnym najwyższy procentowy wzrost powierzchni sprzedażowej w przedziale 100-399 m2 miał miejsce w sklepach w województwach: kujawsko-pomorskim (o 12,7%) i lubelskim (o 7,1%). Wśród sklepów z przedziału wielkości 400-999 m2 najwyższy(ok. 9,5%) wzrost powierzchni sprzedażowej odnotowano w województwach: kujawsko-pomorskim i podkarpackim.

W układzie regionalnym najwięcej ludności przypadającej na 1 supermarket i hipermarket odnotowano w województwie świętokrzyskim (7103 osób, wobec 7797 osób w roku poprzednim), najmniej zaś osób – odpowiednio 3785 – w województwie lubuskim, gdzie w roku 2014 było to 3865 osób.

W układzie regionalnym na 1000 km2 powierzchni Polski największe zagęszczenie stacji paliw było odnotowane w województwie śląskim - w roku 2015 było to 85 obiektów. Najniższy wskaźnik występowania stacji paliw na 1000 km2 zaobserwowano w województwach: podlaskimi warmińsko-mazurskim, gdzie było to odpowiednio po 13 obiektów, podczas gdy średnia dla Polski wyniosła 29 stacji paliw.

Największą liczbę nowych targowisk odnotowano w województwie małopolskim (wzrost o 4,7%). Podobnie jak w latach poprzednich, blisko 40% ogółu powierzchni targowisk w kraju znajdowało się na terenie trzech następujących województw: mazowieckiego, łódzkiego i wielkopolskiego.

Najwięcej placówek gastronomicznych w 2015 r. występowało w województwach: mazowieckim (5206), małopolskim (1934) i śląskim (1765). Najmniej placówek gastronomicznych było w województwach: opolskim (296), lubuskim (298) i podlaskim (336). Natomiast w województwie kujawsko-pomorskim było 686 takich placówek.
Największy procentowy wzrost przychodów z działalności gastronomicznej w cenach bieżących odnotowano w województwach: warmińsko-mazurskim (o 32,3%), kujawsko-pomorskim (o 22,7%) i zachodniopomorskim (o 17,7%) a nieznaczny spadek zaobserwowano w województwie łódzkim (o 3,3%) i opolskim (o 0,7%).

Zapraszamy do korzystania z opracowań sygnalnych oraz wydawnictw publikowanych na stronach:


 Głównego Urzędu Statystycznego http://stat.gov.pl
 Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy http://bydgoszcz.stat.gov.pl.


Z poważaniem
Zastępca Dyrektora
Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy
/-/Barbara Ptaszyńska