Wiadomości
wszystkieNagrodzony w Cannes - Armand - otworzy sekcję Oslo/Reykjavik
Materiały promocyjne Best Film
24. MFF mBank Nowe Horyzonty
W tym roku MFF mBank Nowe Horyzonty już po raz szósty zaprasza w filmową podróż na Daleką Północ, ale po drodze z Islandii i Norwegii do Wrocławia zrobi przystanek w Cannes. W ramach otwarcia sekcji Oslo/Reykjavik zaprezentowany zostanie – po raz pierwszy w Polsce – pokazywany w konkursie sekcji Un Certain Regard film „Armand” w reżyserii Halfdana Ullmanna Tøndela, który zdobył na Lazurowym Wybrzeżu Złotą Kamerę za najlepszy debiut i który znakomicie kontynuuje kinowe tradycje utalentowanej babci i dziadka: Liv Ullmann oraz Ingmara Bergmana. W filmie zobaczymy wybitną Renate Reinsve, znaną z pamiętnego występu w „Najgorszym człowieku na świecie”.
Oslo/Reykjavik, czyli przybliżanie Dalekiej Północy
Sekcja Oslo/Reykjavik to spojrzenie na najnowsze i najciekawsze osiągnięcia kina Norwegii i Islandii. Tutaj trafiają filmy z jednej strony prawdziwie „północne” – najlepiej oddające współczesnego ducha krajów nordyckich, ale z drugiej strony poruszające tematy uniwersalne i czytelne pod każdą szerokością geograficzną. W ramach szóstych urodzin sekcji zaprezentowane zostanie sześć filmów: wspomniany „Armand”, który podbił serca widzów i krytyków w Cannes; sensację tegorocznego Cannes – „Jutro o świcie” (Ljósbrot) Rúnara Rúnarssona – studium ludzkiej psychiki w obliczu (potencjalnej) straty; nagrodzoną na Sundance „Naturalną dzikość serca” (Ukjent landskap/A New Kind Of Wilderness) – portret norweskiej rodziny, której spokojne życie zostaje wywrócone do góry nogami; przewrotnie zabawny „Seks (Sex)” Daga Johana Haugeruda – gdzie śledzimy dysputę dwóch kominiarzy rozmawiających o cielesnych przyjemnościach; „Nieumarłych” (Håndtering av udøde/Handling the Undead) Thei Hvistendahl – w których również występuje zjawiskowa Renate Reinsve (to jest zdecydowanie jej rok!) oraz „Natatorium” Heleny Stefánsdóttir – fascynującą i przerażająca podróż w głąb rodzinnych tajemnic.
Sekcja Oslo/Reykjavik powstała we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, koordynującym w Polsce wykorzystanie Funduszy norweskich i EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego), pochodzących z Islandii, Norwegii i Liechtensteinu.
„Armand”: kto jest winny?
Między uczniami podstawówki dochodzi do kontrowersyjnej sytuacji i ich rodzice zostają wezwani na rozmowę. Elizabeth wyraźnie różni się od Sarah i jej męża Andersa, ale film toczy zaciętą walkę ze stereotypami i pochopnymi sądami. Pytanie, po czyjej stronie leży wina, powoli zastępuje temat utrudnionego dostępu do prawdy oraz prowokacyjna myśl o wątpliwej matczynej ocenie własnego dziecka. Halfdan Ullmann Tøndel zamyka akcję w szkolnych salach, by stopniowo podbijać napięcie i emocjonalną temperaturę. Scena kompulsywnego śmiechu bohaterki granej przez Renate Reinsve pewnie zapisze się w historii kina. „Armand” trafi do szerokiej dystrybucji w Polsce jesienią 2024.
Na 24. MFF mBank Nowe Horyzonty we Wrocławiu zapraszamy w dniach 18-28 lipca, zaś o tydzień dłużej, do 4 sierpnia, festiwal będzie można zaprosić do swojego domu – za sprawą wirtualnej odsłony wydarzenia. Pełny program zostanie ogłoszony 2 lipca, a dwa dni później, 4 lipca, rozpocznie się sprzedaż biletów na seanse.
Oslo/Reykjavik, czyli przybliżanie Dalekiej Północy
Sekcja Oslo/Reykjavik to spojrzenie na najnowsze i najciekawsze osiągnięcia kina Norwegii i Islandii. Tutaj trafiają filmy z jednej strony prawdziwie „północne” – najlepiej oddające współczesnego ducha krajów nordyckich, ale z drugiej strony poruszające tematy uniwersalne i czytelne pod każdą szerokością geograficzną. W ramach szóstych urodzin sekcji zaprezentowane zostanie sześć filmów: wspomniany „Armand”, który podbił serca widzów i krytyków w Cannes; sensację tegorocznego Cannes – „Jutro o świcie” (Ljósbrot) Rúnara Rúnarssona – studium ludzkiej psychiki w obliczu (potencjalnej) straty; nagrodzoną na Sundance „Naturalną dzikość serca” (Ukjent landskap/A New Kind Of Wilderness) – portret norweskiej rodziny, której spokojne życie zostaje wywrócone do góry nogami; przewrotnie zabawny „Seks (Sex)” Daga Johana Haugeruda – gdzie śledzimy dysputę dwóch kominiarzy rozmawiających o cielesnych przyjemnościach; „Nieumarłych” (Håndtering av udøde/Handling the Undead) Thei Hvistendahl – w których również występuje zjawiskowa Renate Reinsve (to jest zdecydowanie jej rok!) oraz „Natatorium” Heleny Stefánsdóttir – fascynującą i przerażająca podróż w głąb rodzinnych tajemnic.
Sekcja Oslo/Reykjavik powstała we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, koordynującym w Polsce wykorzystanie Funduszy norweskich i EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego), pochodzących z Islandii, Norwegii i Liechtensteinu.
„Armand”: kto jest winny?
Między uczniami podstawówki dochodzi do kontrowersyjnej sytuacji i ich rodzice zostają wezwani na rozmowę. Elizabeth wyraźnie różni się od Sarah i jej męża Andersa, ale film toczy zaciętą walkę ze stereotypami i pochopnymi sądami. Pytanie, po czyjej stronie leży wina, powoli zastępuje temat utrudnionego dostępu do prawdy oraz prowokacyjna myśl o wątpliwej matczynej ocenie własnego dziecka. Halfdan Ullmann Tøndel zamyka akcję w szkolnych salach, by stopniowo podbijać napięcie i emocjonalną temperaturę. Scena kompulsywnego śmiechu bohaterki granej przez Renate Reinsve pewnie zapisze się w historii kina. „Armand” trafi do szerokiej dystrybucji w Polsce jesienią 2024.
Na 24. MFF mBank Nowe Horyzonty we Wrocławiu zapraszamy w dniach 18-28 lipca, zaś o tydzień dłużej, do 4 sierpnia, festiwal będzie można zaprosić do swojego domu – za sprawą wirtualnej odsłony wydarzenia. Pełny program zostanie ogłoszony 2 lipca, a dwa dni później, 4 lipca, rozpocznie się sprzedaż biletów na seanse.