Przemoc to nie sposób na budowanie nauczycielskiego autorytetu - Reporter-24.pl
Wiadomości
wszystkie

Przemoc to nie sposób na budowanie nauczycielskiego autorytetu

Na naszej stronie zapoznacie się Państwo z częścią artykułu. Całość dostępna jest na stronie: oswiata.abc.com.pl
Zdjęcie: źródła: iStock
 
Nauczyciele zbyt często stosują przemoc - zwracał uwagę rzecznik praw dziecka. Według części pedagogów inaczej dyscypliny utrzymać się nie da. Jednak zdaniem ekspertów, autorytet nauczyciela wypracowany bez przemocy werbalnej czy jakiejkolwiek innej w dzisiejszej szkole jest możliwy.

Lucyna Bojarska, autorka wielu publikacji o autorytecie nauczycielskim, obecnie pracuje w warszawskiej „Siedemnastce”, niepublicznym liceum tutorskim. Szkoła gromadzi młodzież, po przejściach, z problemami, w każdej klasie liczącej 15, 16 osób jest dwóch, trzech uczniów z zespołem Aspergera. A jednak problemów z autorytetem nie ma. Może dlatego, że pracują wyselekcjonowani nauczyciele, którzy po lekcjach prowadzą ciekawe życie, np. pracują w organizacjach pozarządowych, a to dzieciom imponuje? Są też świetni merytorycznie, bo dzieci mają sporo materiału do nadrobienia.

Ryba i uczeń głosu nie mają? Od września zmiany w nauczycielskich dyscyplinarkach>>

Uczeń traktowany jak partner(DALEJ)