Waldemar Kierzkowski: wniosek w sprawie zajęcia pasa drogowego - Reporter-24.pl
Wiadomości
wszystkie

Waldemar Kierzkowski: wniosek w sprawie zajęcia pasa drogowego

Radny Waldemar Kierzkowski złożył podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Tucholi wniosek w sprawie zmiany opłat za zajęcie pasa drogowego. Poniżej treść wniosku:
 



Szanowny Pan
Burmistrz Tucholi


1.Wnoszę o zmianę uchwały nr XXXIX/354/09 rady Miejskiej w Tucholi z dnia 23.10.1014 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcia pasa drogowego dróg gminnych na terenie Tucholi na cele nie związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu.

zmiana miałaby dotyczyć zwolnienia z opłaty oraz wysokości stawki za zajęcia pasa drogowego. Proponuję do uchwały wprowadzić następujące zapisy w postaci § 3

1. opłata określona w §2 pkt.1p.pkt od 1 do 3, nie zostanie pobrana w przypadku gdy wnioskodawca zadeklaruje przeprowadzenie prac remontowo – budowlanych mających na celu poprawę stanu technicznego budynku oraz jego wyglądu w przeciągu 5 dni roboczych od rozpoczęcia prac

2. w przypadku prowadzenia prac w terminie od 6 do 10 dni roboczych wysokość opłaty określonej w § 2 pkt 1 p.pkt od 1-3, zostanie obniżona o 50 %.

Uzasadnienie:

Proponowana zmiana ma stanowić, kolejną zachętę dla osób, które zamierzają przeprowadzić np. remont elewacji swojego budynku a przede wszystkim obniżyć koszty takich inwestycji. Promowanie działań mających na celu poprawę wizerunku miasta wpisuje się w politykę gminy wyrażoną chociażby poprzez kolejną edycje konkursu „Mój dom na medal”

Zwolnienie z opłaty oraz jest częściowe zmniejszenie spowoduje istotne obniżenie kosztów remontów, co powinno przyczynić się po pierwsze do zainteresowania remontami elewacji a z drugiej do przestrzegania prawa w zakresie zajęcia pasa drogi gminnej.

Przykładowe zajęcie drogi o powierzchni 100m2 na ustawienie rusztowania na tydzień to kwota 1400zł w przedziale do 20% pasa drogowego. W przedziale od 20 do 50% pasa drogowego opłata te będzie zdecydowanie wyższa bowiem koszt 1 m2 to 7 zł. Ustawienie standardowego kontenera na gruz na 7 dni to kolejne ponad 600zł.


W odpowiedzi Burmistrz Tadeusz Kowalski zapowiedział pilne zajęcie się tym wnioskiem.

(Red)